Avdelingsleder Hålogaland

Østbø søker en faglig dyktig og fremtidsrettet avdelingsleder til vår avdeling i Hålogaland.

22.11.202108:28 Michelle Brenden

Østbø AS er i dag Nord-Norges største leverandør av miljø- og gjenvinningstjenester. Vi tilbyr tjenester innen transport, mottak og gjenvinning av alle typer avfall, samt rådgiving innen miljø og avfallshåndtering. Vårt mål er å være fremst når det gjelder sirkulærøkonomiske og bærekraftige avfallsløsninger, og vi satser på et innovativt arbeidsmiljø. Vårt primærmarked er Nord Norge, og vi omsetter for MNOK 340 og har rundt 170 ansatte. Vi har hovedkontor i Bodø, og operative avdelinger i Bodø, Mosjøen, Mo i Rana, Fauske, Lofoten og Harstad.

Østbø AS er en del av Saltens konsernet, som er en stor leverandør innen mobilitet, logistikk og miljøtjenester i Nord-Norge. Samlet har konsernet en omsetning på ca. MNOK 950 og 700 medarbeidere.

Vi søker etter avdelingsleder for vår avdeling i Hålogaland.

Avdelingsleder Hålogaland

Gjenvinning – Logistikk - Bærekraft


Østbø søker en faglig dyktig og fremtidsrettet avdelingsleder til vår avdeling i Hålogaland. Stillingen inngår i selskapets ledergruppe, og vil ha et overordnet faglig ansvar for drift av avfallsmottak og transport knyttet til innsamling av avfall. Stillingen innebærer personalansvar og økonomisk ansvar. I tillegg vil salg og relasjonsbygging være en viktig oppgave. Avdelingsleder har ansvaret for sikker drift, HMS og kvalitet.

Sentrale arbeidsoppgaver er:

  • Ledelse av driftsorganisasjonen i Hålogaland
  • Salg og relasjonsbygging
  • Utvikling av avdelingens prosesser og tjenestetilbud
  • Følge opp analyser av måleindikatorer og avvik, samt bidra til å granske uønskede hendelser.
  • Stillingen inngår i selskapets ledergruppe og rapporterer til driftsdirektør.
  • Være en pådriver for utvikling av våre mål, egen og kollegers faglige kompetanse og bidra til at selskapet og avdelingen oppfyller ambisjonene om å være fremst på sirkulærøkonomi og bærekraftige avfallsløsninger.

Den rette kandidaten bør ha:

  • Høyere utdanning innen tekniske fag eller økonomi. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Generelt gode datakunnskaper spesielt innen bruk av CRM-systemer og Excel.
  • Kunnskap om avviksbehandling, risikoanalyser og interne oppfølginger av uønskede hendelser.
  • Du er selvstendig, analytisk og strukturert. Du er god til å planlegge og følge opp, samtidig som du er en pådriver med gjennomføringsevne.
  • Du trives både i en strategisk og operativ rolle, og har naturlig autoritet i dialog internt og eksternt.
  • Du har interesse og evne til å sette deg inn i driften og forstår hvordan system må tilpasses praksis.
  • Du bidrar med positiv energi og humør, og har god arbeidskapasitet.

Vi tilbyr en strategisk viktig stilling, som er av stor betydning både for selskapet, våre kunder og våre medarbeidere. Vi driver i en viktig næring for miljø og samfunn, og som avdelingsleder får du stor innflytelse på vårt bidrag i det grønne skiftet. Vi tilbyr konkurransemessige betingelser. Noe reiseaktivitet må påregnes.

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt driftsdirektør Sture Pettersen 952 35 980 eller vår rekrutteringsrådgiver Hugo Magne Kjelseth, Kjelseth Consulting AS 915 33 450.

Alle henvendelser behandles konfidensielt. 

Søknad sendes elektronisk via Finn, trykk for å komme til søknadsportal
Søknadsfrist 8. desember 2021.

, click to open in lightbox